Alone is not strong / Ensam är inte stark

A few years ago I went to a presentation about Ung Cancer's work. I was incredibly touched by the presentation and the film "Det är okej att känna" (It is ok to feel). I wanted to contribute in some way. So for a few years now I have from time to time beaded bracelets. The moment I bead is a type of mindfulness for me. I'm relaxed yet focused on what to do, one by one beads become bracelets. Bracelets that are sold and give funds to Ung Cancer's continuous important work. Sometimes when I'm too much up in my own head, moments like these feel extra valuable and peaceful. On Ung Cancer's beading days, which take place several times a year and in several cities, one can come without registration and stay for as long as you like. Here I have met friendship, love and laughter. Why not open up with a hello to the person sitting opposite you. There are amazing things happening in the coming together of people. A part of a well-spent Sunday it is anyway. 🙏
For more information about Ung Cancer's work and beading days
To watch the film "Det är okej att känna" (It is ok to feel) English subtitles

För några år sedan var jag på ett föredrag om Ung Cancers verksamhet. Jag blev otroligt berörd av föredraget och filmen "Det är okej att känna". Jag ville bidra på något sätt. Så i några år nu har jag då och då pärlat armband. Den stunden jag pärlar är en typ av mindfulness för mig. Jag är avslappnad men ändå fokuserad på vad jag ska göra, en efter en blir pärlor till armband. Armband som säljs och ger intäkter till Ung Cancers fortsatt viktiga arbete. Ibland när jag är för mycket uppe i mitt eget huvud känns just sådana här stunder extra värdefulla och rofyllda. På Ung Cancers pärldagar som sker flera gånger under året och i olika städer kan man komma som man är utan föranmälan och stanna så länge man vill. Här har jag mött gemenskap, kärlek och skrattat. Varför inte öppna upp med ett hej till personen som sitter mitt emot dig. Det finns fantastiska saker som händer i mötet mellan människor. En del av en väl spenderad söndag är det i alla fall. 🙏
För mer information om Ung Cancers verksamhet och pärldagar
För att titta på filmen "Det är okej att känna"


Comments

  1. Mycket tänkvärda ord, ✨tillsammans kan vi förändra och uppnå en bättre värld
    Och livskvalité. 🙏

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

The joy of crochet / Virkglädje

Enjoy the little things / Njut av de små sakerna

Beautiful in every way / Vackert på alla sätt