The joy of crochet / Virkglädje

If someone would have told me a few years ago that someday I would start to crochet, I would never have believed them. I never really understood how people could find book reading or handcraft so relaxing, but I did envy them for it. I was more of the training type of person. But, you should never say never and not stop learning more about yourself. You can have more aptitudes then you realise. They can be well hidden and never tried. So this Christmas, after becoming interested, I was taught to crochet and I have been hooked 😊 ever since. I continued on my own with help from Youtube clips. They make it easy to just stop and try yourself at your own speed. I have since then crocheted granny squares and flowers and other techniques and I'm still appreciating the fun of being more creative. Crochet is so much more than a hobby. It is pure mindfulness. It has something to do with using your hands, just like cooking and gardening. You become calm and focused. I even heard that crochet can lower blood pressure. What a great health benefit! So I can truly recommend you to try it. If I can, you can. Go and find your hidden aptitudes. 🙏
For more information about the yarn I'm currently using (Swedish website)

Om någon för några år sedan skulle berätta för mig att jag en dag skulle börja virka, så skulle jag aldrig tro dem. Jag förstod aldrig riktigt hur människor kunde tycka att bokläsning eller hantverk kunde vara så avkopplande, men jag avundade dem för det. Jag var mer av en träningsperson. Men, man skall aldrig säga aldrig och inte sluta att lära sig mer om sig själv. Man kan ha fler förmågor än man tror. De kan vara väl gömda och aldrig prövade. Så denna jul, efter att jag blivit nyfiken, fick jag lära mig att virka. Och jag har varit fastkrokad 😊 sedan dess. Jag fortsatte på egen hand med hjälp av Youtube-videos. De gör det enkelt att bara stoppa och prova själv i din egna takt. Jag har sedan dess virkat mormorsrutor och blommor och andra tekniker och jag uppskattar fortfarande det roliga i att vara mer kreativ. Virka är så mycket mer än en hobby. Det är ren mindfulness. Det har något att göra med att använda dina händer, precis som matlagning och trädgårdsarbete. Du blir lugn och fokuserad. Jag hörde att virkning till och med kan sänka blodtrycket. Vilken stor hälsofördel! Så jag kan verkligen rekommendera dig att testa det. Om jag kan, kan du. Gå och hitta dina gömda förmågor. 🙏
För mer information om de garn jag för närvarande använder

My crocheted shawl of wool with nearly done roses on top.

Comments

  1. Replies
    1. Åh så fina rosor och filt du har virkat, du har verkligen dolda talanger.
      🙏😘

      Delete
  2. WE miss time in sunny sweden, such beautiful place to be again. One day we come again. Tack so meeker

    ReplyDelete
    Replies
    1. So nice to hear that you enjoyed your time in Sweden. 😊 The lovely spring is well on its way finally. 🙏 Thank you!

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Enjoy the little things / Njut av de små sakerna

The glory of slowness / Långsamhetens lov